Blog Archive

Sunday, May 29, 2016

သီလရွင္ကုိ ေယာက်္ားမ်ားက ရွိခုိးေကာင္း၊ မေကာင္း ၊ သီလရွင္ကုိ တပည့္ေတာ္ဟု သုံးသင့္၊ မသုံးသင့္။

“သီလရွင္ကုိ ေယာက်္ားမ်ားက ရွိခုိးေကာင္း၊ မေကာင္း ၊
သီလရွင္ကုိ တပည့္ေတာ္ဟု သုံးသင့္၊ မသုံးသင့္။”
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

အရွင္ဘုရား . . .
သီလရွင္ကုိ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေယာက်္ားမ်ားက
ရွိခုိးေကာင္းပါသလားဘုရား။
သီလရွင္ႏွင့္ စကားေျပာတဲ့အခါ တပည့္ေတာ္လုိ႔ သုံးသင့္သလား၊
ကၽြန္ေတာ္စသည္ျဖင့္ သုံးသင့္သလား သိခ်င္ပါသည္ဘုရား။
ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။

သီလရွင္ကုိ ေယာက်္ားမ်ား ရွိခုိးေကာင္းပါတယ္။
ရွိခုိးျခင္းျဖင့္ အျပစ္မျဖစ္သလုိ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစပါတယ္။
ရွိခုိးတယ္ဆုိတာ ႏွိမ့္ခ်တဲ့သေဘာ၊ အ႐ုိအေသျပဳတဲ့ သေဘာရဲ႕
သေကၤတ တစ္ခုပါ။ သီလရွင္မွ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္ထက္
အသက္၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္ႀကီးသူမ်ားကုိ အ႐ုိအေသေပးတာ၊
နိမ့္ခ်တာလည္း ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈကုိ အနည္းငယ္ေျပာလုိပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဟာ “ပုဂၢိဳလ္”ကုိ ကုိးကြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊
“ဂုဏ္”ကုိကုိးကြယ္တာပါ။ ပုဂၢိဳလ္မွာ ရွိတဲ့သီလ၊
သမာဓိ၊ ပညာစတဲ့ ဂုဏ္ေတြကုိ အာ႐ုံျပဳ ရွိခုိးကုိးကြယ္တာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း သာသနာ့ေဘာင္ ေရာက္လာတဲ့
သားသမီးေတြကုိ မိဘေတြက ရွိခုိးရတာပါ။

လူေတြေန႔စဥ္ ေစာင့္ထိန္းရတဲ့ သီလေတြထက္
ကုိရင္၊ ရဟန္း၊ သီလရွင္မ်ား ေစာင့္ထိန္းရတဲ့
သီလေတြက ပုိမ်ားပါတယ္။ အဲဒီသီလစတဲ့ ဂုဏ္ေတြေၾကာင့္
လူပုဂၢိဳလ္ေတြက မိမိထက္ ဂုဏ္အားျဖင့္ သာလြန္တဲ့
“ရဟန္း၊ သာမေဏ၊ သီလရွင္ေတြ”ကုိ ရွိခုိးၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
သီလရွင္၊ အမ်ိဳးသမီး ဆုိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ မၾကည့္ဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့သီလရွင္ေတြဟာ
အနည္းဆုံး “ရွစ္ပါး သီလ”ကုိ ေစာင့္ထိန္းၾကတဲ့အျပင္
ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ေတြကုိ သင္အံေလ့က်က္
ပုိ႔ခ်ေဟာေျပာေပးေနတဲ့ သူမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္
သူတုိ႔ကုိလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဓမၼေစတီထုိက္တဲ့သူ”မ်ားဟု
ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္ေန႔စဥ္ ငါးပါးသီလေတာင္
လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ ခက္တဲ့လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ထက္စာရင္
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဂုဏ္ေတြျမင့္တဲ့ သီလရွင္ကုိ
ရွိခုိးထုိက္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ကုိ မၾကည့္ပါနဲ႔၊
ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳပါ။ အမ်ိဳးသမီးဆုိတဲ့ အစဲြလည္းမထားပါနဲ႔။
အဲလုိ အစြဲထားရင္ ကုိယ့္အေဒၚေတြ၊ အမေတြလည္း
အမ်ိဳးသမီးေတြပဲ သူတုိ႔ကုိေတာင္ သီတင္းကၽြတ္၊
ႏွစ္ကူးစသည္မွာ ကန္ေတာ့ၾကေသးတာပဲ။
သီလရွင္ဆုိပုိေတာင္ ကန္ေတာ့ေကာင္းပါေသးတယ္။
ကန္ေတာ့ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မျဖစ္ပါ။
ကုသုိလ္ေတာင္ ျဖစ္ပါေသးတယ္။

သီလရွင္ကုိလည္း စကားေျပာတဲ့အခါမွာ “တပည့္ေတာ္”လုိ႔သုံးသင့္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ စကားအေျပာအဆုိ ဆုိတာေတြက ပညတ္ခ်က္ေတြပါ။
သူႏုိင္ငံ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့
ဓေလ့ထုံးစံမ်ား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈအရ
သီးျခားသတ္မွတ္ခ်က္ေလးေတြ ရွိေနတဲ့အေျပာအဆုိေလးေတြ
လုိက္ၿပီး သုံးသင့္ပါတယ္။ ဒါလည္းပဲ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး တရားေဟာတဲ့အခါ
အ႐ုိးစဲြေနၿပီးျဖစ္တဲ့ အိႏၵိယရဲ႕ ျဗဟၼဏ ဓေလ့ထုံးစံမ်ားကုိ
လုိက္ၿပီးသုံးႏႈန္း တရားေဟာတာေတြ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္တဲ့
လူပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းေလးေတြကုိ
လုိက္ၿပီးသုံးသင့္ပါတယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း ဒီလုိ
သုံးႏႈန္းျခင္းအားျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိႏွိိမ့္ခ်ရာ ေရာက္သလုိ
ကုိယ့္ထက္ဂုဏ္ျမင့္တဲ့သူကုိ အ႐ုိအေသျပဳရာလည္း
ေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီလရွင္ကုိလည္း တပည့္ေတာ္ဆုိတဲ့
အသုံးအႏႈန္းမ်ိဳးျဖင့္ သုံးႏႈန္းေျပာဆုိသင့္ေၾကာင္း
အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ(ဒုိက္ဦး)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

သီလ႐ွင္အား ႐ွိခိုးျငားက *

ေမး ။ ။ ဆရာေတာ္ဘုရား
(1) သီလရွင္အား လူေယာက်္ားတို႔ ၀ပ္တြား႐ိုက်ိဳး
ေကာင္းအဆိုး ေၾကာင္းက်ိဳး မည္သို႔ ႐ွိသနည္း ။

(2) မိန္းမအမ်ား ႐ွိခိုးျငား က်ိဳးကား ဘယ္သို႔
႐ွိသနည္း ။ သာဓကသြင္း ယုံမွားကင္း ေျဖ႐ွင္း
ေပးပါဘုရား ။

ေျဖ ။ ။ မေဟာသဓာ ဇာတ္ေတာ္မွာလ်ွင္ မေဟာသဓာ
ေလာင္းအလ်ာက ပရိဗၺာဇိက ေဘရီမအား
ၫြတ္ခ၀ပ္လၽွဳိး ႐ွိလ်ွင္ခိုးခဲ့ ။ စံထိုးသမႈ ထို၀တၳဳကို
စြဲ႐ႈၾကည့္က က်င့္သီလကို ပဓာနထား ႐ွိ၀ပ္တြား၏
က်ားမ မေ႐ြး ႐ွိခိုးေရးကို ဆေတြးၾကံကာ
ကင္းသကၤာသည္ ျမဲစြာ မွတ္သားဖြယ္ပင္တည္း ။

ဘာသာေရးျပႆနာမ်ား
ရေ၀ထြန္း

Credit to ; အ႐ွင္ သုမဂၤလ

No comments:

Post a Comment